söndag 7 november 2010

Guldbröllop!

 Igår firade vi min mammas&pappas Guldbröllopsdag  här hemma hos oss! På bilden ser ni gåvan som de fick av mig och mina bröder med familjer... En jättefin lampa av Lene Bjerre, som jag hittade hos White Maison i Uleåborg!



 Där fanns ingen skärm som jag gillade (förutom den som jag köpte hem till oss..), men som tur så hade Blossom en i samma märke som passade fint! En bricka med namn och datum graverades och limmades på lampfoten...Bredvid står fotot som togs då för 50 år sedan...



Idag har vi ännu fått njuta av bakverk som min svägerska fixade, så gott med hemgjord kaka! Tacos och Tortillas stod också på kvällens meny, och ett gott vin till förstås!



Mitt hittills största målningsprojekt  blev  påbörjat idag, ett första steg mot ett vitt (...okej vanilj ;)) kök!!! Skåpluckarna är från tidigare vita, men har blivit urled på gavlarna,sockeln och listerna i ek, bläää... Så efter en offert på 850€, så tyckte jag att jag målar själv, gillar ju att måla :) Nu har jag grundat köksön färdigt, vilken otrolig skillnad redan!!!



Nu hinner jag kanske inte kommentera på era bloggar så flitigt på en tid, har ju penseln i högsta hugg här hemma! Allt ska bli färdigt SENAST till JUL, då får ni se slutresultatet, har ju inte visat köket alls ännu, pga VISSA orsaker ;)



Ses snart vänner!!!

13 kommentarer:

Jenny sa...

Hej! Var fick jag Carina ifrån?? Måste blandat ihop dig med någon, sorry:)

Vilken fin lampa ni gav era föräldrar på guldbröllopsdagen!! Tänk att ha varit gift så länge:)

Ser fram emot att få se bilder på köket sen, vad duktig du är som ska måla själv!

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

päivi sa...

ihastuttava lahja valinta!
miten aika rientääkin nopeasti, pian 50 mittarissa minullakin:(
hihiii, ei kyllä uskoisi:)
maalaaminen on enemmän kuin mukavaa,
minä olen maalannut jo pariin kertaan keittiömme pinnat valkoisiksi... viimeisimpänä meni työtasot!

kuvia uudistuneesta keittiöstäsi odotellessa...
mukavaa uutta viikkoa:)

lämmöllä
Päivi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Så roligt och fira guldbröllopet hos er, och det var en jättefin lampa ni gav bort. Så fint med glasfoten. Roligt att du är med i min utlottning, dina lotter ligger i lådan.
Lycka till och kramar
AnnaMaria

Louise sa...

SNYYGGGG LAMPA! :)

Lyckoslanten sa...

Det låter som ett trevligt firande och vilken fin gåva! Gillar stuket på din mammas klänning! Så spännande det låter med din köksmålning! Du är trevlig du. ♥

Livet på Vestergård sa...

Den lampan var verkligen jättefin!
Precis som ditt kök också kommer att bli när du har jobbat färdigt med penseln :)
Kram Kicki

Sanna-Riikka sa...

Todella kaunis lamppu - varsinkin tuo lasinen jalkaosa mielyttää kovasti.

Ahaa, vai keittiössä sinä maalailet! Maalaillut olen minäkin makkarissa, mutta miestä tarvittaisiin nyt vähän avustelemaan ja tulee vasta viikon päästä kotiin, joten meiltä ei vielä tule makkarin uudesta ilmeestä vähään aikaan uutta postausta.

Kovasti jo silti ootan, että millaista jälkeä olet sitten saanut valmiiksi ja totta puhut maalaaminen on yksi kivoimmista remonttihommista.

Kuullaan taas kaikesta huolimatta pian;)

alegni sa...

wow, guldbröllop - det är inte värst många som når så långt numera! vad fina dina föräldrar är på bilden. din mammas klänning faller mig verkligen i smaken!
jag förstår så väl att du vill ha bort träfärgen i köket. det var lika för mig, och i våras fick jag äntligen mitt nya drömkök. fast vi klarade oss inte med endast lite vitfärg här och var... ska bli roligt att se resultatet sen, för det får vi väl?

Michaela Eriksson sa...

V a c k e r t!
Så mysigt med guldbröllopsdag :)

kram// smulan

Creative Momone sa...

Nämen va du e duktig!!
Jag skulle aldrig våga mig på att måla något så stort, en liten hylla är vad jag kanske klarar av. Hoppas allt löper som det ska och att du blir nöjd med resultatet.
Marianne ♥

Paulina sa...

Oj va kul det skall bli och se det nya köket :D Du har en hel del att måla, men är säker på att de blir fint :)

/paulina

Anonym sa...

For en fantastisk flott lampe dine foreldre fikk.
Gleder meg til å se det nye kjøkkenet ditt.
Lykke til med malingen.
Ønsker deg en fortsatt fin torsdagskveld.
Klem Mio

Mycket annat & lite betong sa...

Så klart kommer jag gärna tillbaka till din blogg!
Det var en fin present dina föräldrar fick.
Kul med din köksmålning. Det ska bli spännande att se när det blir färdigt.

Ha en trevlig målarhelg!
Agneta