tisdag 14 december 2010

Jul vid kökssoffan

 En snabb liten hälsning innan jag börjar skriva julkorten, sent ute med dem också som vanligt! I år blir det tyvärr ingen egen gjord variant, utan den mera tråkiga linjen i brist på tid och inspiration...



 Den gamla psalmboken i tallrikshyllan är uppslagen på en sida med julpsalmer...fotot blev riktigt suddigt, kan inte alls använda vår nya kamera, och fotandet känns inte alls lika roligt längre pga det...



 Mjuka Maileg-grisen har bott på kökssoffan redan flera jular...



 ...och kopparna från Blossom har fått komma fram nu till julen igen...




 ...vår Nisse&Nissa har redan flera år på nacken, tror de var en av de första modellerna som Maileg kom med till Finland...inga stickade fina tröjor och halsdukar här, utan enkla bomullskläder...





Nu blir det dags att söka efter adressboken och skicka en julhälsning till släkt och vänner!



Ha en skön kväll, så ses vi snart igen!!! 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig du har pyntet på kjøkkenet, herlig julestemning.
Ble ferdig med julekortene igår, så nå er alle sendt avgårde.
Ønsker deg en fin tirsdagskveld.
Klem Mio

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har det! Söt Nisse och Nissa :)
Jag var också sent ute med mina julkort i år. Brukar annars göra dem klara runt lillajul, men så blev det inte i år.
Kram Kicki

päivi sa...

Niin kaunista ja kutsuvan pehmoinen soffa:)
nisset niin kivasti esillä!
mukavaa viikonjatkoa kauniiseen kotiisi<3

lämmöllä
Päivi

Lyckoslanten sa...

Så mysigt det ser ut vid din kökssoffa! Nissarna är fina med den klädseln och en julgris kan jag också tänka mig! Ha en bra dag! ♥

alegni sa...

vilken stämningsfull miljö för julkortsskrivande! jag funderar allvarligt på att sluta med julkort - åtminstone till folk som jag har kontakt med på annat sätt. får se om jag gör slag i saken nästa år.

Sanna-Riikka sa...

Voi, miten tein sohva on saanut niin jouluisen ilmeen. Muutenkin kuvissa on kaikkea kauniita yksityiskohtia. Määkin tykkään Nisseistä, mutta meillä ei vielä ole yhtään sellaista...aina, kun olen meinannut sellaisen jostain ostaa niin nehän ovat jo loppuunmyyty...ovat ilmeisen suosittuja tonttusia.

Gugis Pärlor sa...

Mysig soffa och underbara tomtenissar! Julkorten är ingen lätt match att skriva och tar sin tid innan adresser och annat är under kontroll ;O) Men ändå så roliga att få!!

Kram Gugi