måndag 11 mars 2013

På begäran ;)


Kladdmuffins



För några kvällar sedan hade vi mamma/barnträff här hos oss,
och som de flesta vet så är jag inte så väldans intresserad av bakning,
men dessa "kladdkakemuffins" fick jag svängt ihop på nolltid!
Enkelt och försvinnande gott!


Lovade er receptet, så fram med penna och papper: 


2 ägg
2,5 dl strösocker


2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao ( jag lade minst 6 msk, smeten blir för ljus annars, men smaksak! ) 
0,5 tsk bakpulver


2 dl vetemjöl
100 gr smör


1. Vispa ägg och socker
2. Tillägg vaniljsocker,salt,kakao och bakpulver
3. Rör snabbt ner mjölet och det till hälften smälta smöret (el.margarin)

ca. 15-16 muffinsformar
200 grader ca.10 minuter



~ ~ ~ ~
ät dem gärna ljumma
och
klicka på lite gräddskum för maximal njutning  ;P
( de är  aningen sega och goda följande dag också)
~ ~ ~ ~ 





3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Tack söta du för receptet.Dom ska jag testa.Ha en skön start på nya veckan ochen fin måndag.Kramar Rita ♥

Lyckoslanten sa...

Bra! Mitt skåp svämmar över med vackra muffinsformar! Ska baka och ge bort! ♥

Home2tiny sa...

Mmm ser syndigt gott ut. Ha en härlig helg. Kramisar Tina