fredag 14 januari 2011

Holy water....

 ...eller kanske inte heligt precis, men för mig är det! Eller vad vet jag, kanske dethär klassas som heligt? Gissar ni vad som finns i mini-karaffen?



 Jo, det är dopvatten från storabrors dop för snart 6 år sedan! Fick för mig att jag ville spara en skvätt, och som tur gjorde jag det, ett trevligt minne är det ju. Sparade från lillabrors dop också, men har inte hittat nån liknande mini-karaff ännu, så jag sparar det i en annan flaska än så länge...



 Dehär små tofflorna prydde tårtan vi hade på dopdagen...




...tur att de fick vara ifred ovanpå tårtan, nuförtiden försvinner allt ätbart som tårtorna är dekorerade med, t.o.m. rosor som smakar paff ;)




Äntligen FREDAG, En Skön Helg till er som kikar in här!!! 

12 kommentarer:

Magia da Inês sa...

♥ Olá, amiga!
Passei para uma visitinha e desejar bom fim de semana com muita paz e saúde.
Seu blog é muito bonito e elegante... amei as fotos!
Beijinhos.
Brasil ♥♥
♥♥°º
° ·.

Louise sa...

Vilken söt mini-karaff!Skön helg!

Sanna-Riikka sa...

Heiiiiiii!!!

Miten ihania kuvia viime postauksessa!!! Voi tossuja miten söpöiset!!!

Joo, meiltäkin lähtee aina koristeet ihan ekana ennen kuin kerkeän kakun pöytään laittamaan...hmm, oliskohan pahviruusujen paikka seuraavilla kekkereillä;)

Mukavaa viikonloppua!!!

päivi sa...

suloiset muistot!
ihanaa viikonloppua sinullekin ystäväin , meillä paistaa pakkas aurinko!

lämmöllä
Päivi

Så Vitt Jag Vet sa...

Ljuvligt söta tossor... Vacker dekoration....
Kraam
Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint och ha kvar vatten, och en jättefin karaff har du också. Så söta små skor, vilka härliga minnessaker.
Ha en mysig och bra helg
Kramar
AnnaMaria

paulina sa...

Oj va fin karaff, den skulle jag också vilja ha.
Trevli helg till dig också, de va kul att se dig o alla igår, vi syns på sommaren igen:)(hoppas)

Lyckoslanten sa...

Oj, nu är jag imponerad! Det var en fin tanke att spara dopvattnet! Det kommer en tid då man ska svara på alla frågor och då har du en hel del att visa konkret också! Ha en skön helg! ♥

Gugis Pärlor sa...

Härligt med minnen!

Kram Gugi

alegni sa...

vilken underbar idé! blir det inga utfällningar i vattnet? är det alldeles vanligt vatten? när jag gick på mammaledigt för hundra år sedan glömde jag en kopp i kylen på jobbet och då jag ett par månader senare hälsade på där, var det bara en brun sörja i botten på koppen. mina kära arbetskamrater hade sparat koppen för att visa vilken sörja jag sörplat i mig under graviditeten...
trevlig kväll!

Anonym sa...

Herlige minner du har tatt vare på.
De små skoene var nydelige.
Ha en fin søndag.
Klem fra Mio

Livet på Vestergård sa...

Vilken söt karaff du har. Hoppas att du hittar en likadan till lillebror. Jag trodde inte att man kan spara vatten så länge...
Kram Kicki