fredag 3 juni 2011

Båtliv!

 Ikväll blev det en tur på sjön med båten.



 Träffade på några små skutor, här på bilden Panamax, 66,9 meter lång....



 ...och en annan liten skuta påväg in till hamnen.



 Storabror på sitt favoritställe med vinden i håret...



 ...lillabror var också glad i mammas famn!



                Söta små stugor på Mässkär.



                                            Båken på Mässkär.



 Blåsten var hård utanför Mässkär, men här var det lugnt.



 Oj,mannen i huset fick visst göra debut på bloggen ikväll, inte riktigt gärna, men efter några "snäääällllaaaa" så fick jag lov att lägga in bilden ;)



Nu har jag fått friskluftsförgiftning, skall bli skönt att krypa under täcket!



                                   Trevlig Helg!

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Längtar efter årets båttur! Vår står fortfarande på land, tiden har inte funnits.
Hihi, det är härligt med friskluftsöverdos när man varit ute på havet och det hettar i kinderna :)

Trevlig fortsatt helg!

paulina sa...

Jag vill också ha en båt, fina bilder. Den stora segelbåten skulle jag kunna ta. Men de va lite dyr :)
Ha en så bra helg så syns vi på tisdag!

Gugis Pärlor sa...

Det gör gott med sjöluft! Vackert väder ni hade på er första båttur! Här stormar det något förfärligt...

Kram Gugi

Anonym sa...

Oj oj oooj va härligt med båtliv! Gillar ni ert nyförvärv? ;)
Kramar Anki

Louise sa...

Härligt med båtliv - skulle väldigt gärna susa på böljan den blå ! Du tycks kunna linda mannen runt lillfingret...min man skulle inte ge efter för ett snäääälla ;)

Lyckoslanten sa...

Men så trevligt att följa er båttur och visst är det trevligt att se kaptenen! Jovisst har jag lagt ner bopålarna på dina jaktmarker även om jag inte befinner mig där i veckan. Jag är där igen i helgen från och till så vi kan återkomma... ;o)

Monica sa...

Visst sol o hav vackert på sommaren!
Stilig kapten på båten din ;)

Ha det bra
Monica

Creative Momone sa...

Så underbart att det är sommar! Vi har besökt samma ställen i går, beundrade de stora segelbåtarna, var till Mässkär, till sist hade vi picknick på Rummelgrundet. Varmt så varmt, ser ut som en röd indian i skinnet i dag. ;)
Marianne ♥