måndag 5 december 2011

Renen Rudolf....

 ...skulle ju landa på vår soffa, eller hans päls iallafall, men så blev det inte! Kände på skinnen i butiken, och testade lite hur håren hölls fast...


 Efter att jag fick näven full av hår med bara ett litet nafs, så bestämde jag att renskinnet fick lämna kvar i butiken!


 På hyllan under fanns det getskinn, samma test gjordes igen, och inte ett strå kom lös! Hittade ett skinn som är mycket likt renens i färgen...Mycket mindre, och tunnare, men således också lättare att förvara :) Nu måste jag hitta ett till i samma färg till den andra soffan!


 Imorse kom julstjärnorna opp i fönstren...


 ...och en liten gran på soffbordet. Visst ser den äkta ut? Den hittades på Blossom igår, kunde dekorera hela huset med dehär tjusiga granarna som fanns i 3 storlekar!






Sakta men säkert börjar huset bli pyntat inför julen, gör något smått varenda dag för att komma i den rätta stämningen...och imorgon blir det pepparkaksbak med våra småtomtar! Då sprids julens doft i hela huset, och vad är bättre än det !?! ..ja,kanske hyacintdoften isåfall...

...och vill välkomna mina nya läsare, hoppas ni trivs, även om jag inte uppdaterar alltför ofta!!! 

Önskar er en stämningsfull Självständighetsdag!

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Jättejättesnyggt i ditt vardagsrum!
Jag hann nog höja på ögonbrynen när jag trodde att du hade ett renskinn i soffan, för mitt (som är otroligt vackert visserligen) lossar också så mycket hår så jag kan inte ha det inomhus... :(
Men ett getskinn var ju en bra lösning! Väldigt fint är det! Själv skulle jag så gärna velat ha ett gotlandsfårskinn, men dom var över min budget.

Ha en fin självständighetsdag!

alegni sa...

snyggt med getskinnet! jag gillar också att det inte är så tjockt.
en sådan där gran köpte jag till mamma i fredags, men kunde nog tänka att ha några själv också, om jag nu inte hade så många äkta granar här redan.
trevlig självständighetsdag! kram

Louise sa...

Jag skulle också så gärna ha ett så där fint skinn i soffan!! hade en gång ett renskinn men nej som du skrev....en massa lösa hårstrån ÖVERALLT! Får väl satsa på fårskinn....om det skulle komme emot före jul! ;)