lördag 18 februari 2012

Kökstavlor & impulsköp

 Den här nyaste tavlan i köket hade jag gått förbi i butiken flera gånger under ett år, aldrig kunnat bestämma mig! Det har funnits med finare motiv också, bl.a med macarons, men de var förstås slut nu då man äntligen kom till skott..


 ...för att senare märka, då tavlan var på plats i köket, att den var sådär...nåjaa...hamnar väl i skåpet om ett tag...






 ...som den här. Var eld och lågor då jag såg den i en butik för flera år sedan, men den var ju inte alls min stil...skulle väl passa bäst i en lekstuga :). Den är också i skåpet.


 
 Men dessa färglösa med silverram har vi haft i snart 9 år på väggen, och gillar dem lika mycket ännu!



Borde väl lära mig småningom. Inte köpa något med mycket färg . Är nog en ganska färglös typ ;)




Ha en bra helg!

12 kommentarer:

Louise sa...

kanske du börjar ha skåpen så fyllda att du kunde sälja på loppis - förtjäna en slant - och kunna köpa något nytt ;)

Sanna-Riikka sa...

Heissan!

Voi jukrat kuinka paljon kaikkia uusia posteja täällä on! Oon ollut tosi pitkään pois blogimaailmasta (juten tiedätkin), noh joskos kevään myötä taas innostus alkaisi nousta!

Ihanat taulut, tuli oikein herkkunälkä, kun niitä katseli:)

Livet på Vestergård sa...

Jag tycker att den ser fin ut !
Men visst, det där har jag också varit med om flera gånger. Det ser så fint ut i affären, men sen när man kommer hem ser man att det inte passar in.
Bra att man kan sälja på loppis sen :)
Kram Kicki

Anna-Lena sa...

Jag är också en sån som har skåpen fulla med inredningsprylar. Ibland byter jag ut nån sak, men lika ofta rensar jag och säljer på loppis. Så har man råd att göra lite nyinköp istället :-)

Så Vitt Jag Vet sa...

Visst är din nya tavla vacker .. Förstår att du föll för den.. Kanske du hittar en annan plats för den..
Kraam
Sanne

Villa Vinkelhaken sa...

Jättefin tavla! :)

Kram Jenny

Lyckoslanten sa...

Det här med impulsköp är knepigt, men du tog ju god tid på dig ändå. Förstår att du gillar tavlorna med bestick.
Vilka fina kort du hade skrivit i förra inlägget! Konstnärlig är du! ♥

StrandviksVillan sa...

Jag tycker nog det var en riktigt fin tavla!
Men... jag vet hur det är, tyvärr brukar det vara "säkrast" att köpa neutrala föremål...
Dom där med bestick älskar jag! Har kikat på såna själv.

Må så gott!

@my casa sa...

Jag vet exakt vad du menar, man vill ju så GÄRNA ha in lite färg, men,men...jag är precis som du,
den färglösa typen...haha:)

Gugis Pärlor sa...

Jag faller själv för det färgglada som sticker ut men det är nog tyvärr så att i längden överlever det neutrala bäst och längst!! Fin vecka till dig ♥

Kram Gugi

alegni sa...

här svämmar skåpen också över av allt man köpt, men som inte riktigt funnit sin plats trots allt. eller som väntar på att få komma ut vid lämplig tidpunkt...

Anonym sa...

Fina tavlor med gaffel och sked, var har du köpt dem?