lördag 22 september 2012

Man tager vad man haver....

 Gjorde en djupdykning i skåpen igen efter något "nytt" till hallen, konstigt hur inspirationen för sånt alltid faller på när man är förkyld!?!


 Hittade inte så mycket, men dammade av fårskinnet som varit i sommarförvar, bytte ram på text tavlan jag gjorde i somras,  hängde opp pojktavlan som jag ritat för 20 år sedan (var väldigt produktiv då tydligen ;)), och tog fram en antik svart träkista som varit undangömd i ett skåp.

 Lite mera höstkänsla med de svarta detaljerna.


 Hittade också en kudde som jag helt hade glömt bort att fanns ....


 ...kanske från Indiska  för typ 100 år sedan ;)? Ljuslyktan likaså! (Nä,kudden med sina mönster passar nu kanske inte så bra med fårskinnet , men som sagt - man tager vad man haver)...


I den fina papperskassen finns något mjukt och skönt som köptes på Habitare-mässan! Tapeterna till arbetsrummet har äntligen kommit, tapetseraren är bokad, och möblerna kommer vilken dag som helst!
Så efter ett tag kommer kassens innehåll till nytta :) ....


...Äntligen Lördag...
Ha en skön kväll!

7 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Du har ju mycket på gång... fint piffat! Nyfiken på rummet som säkert snart är klart ;O)

Kram Gugi

Livet på Vestergård sa...

Så fint! Det kliar i fingrarna på mig att piffa om i vardagsrummet, lite mera svarta detaljer vill jag få in :)
Kram Kicki

Tinis vita hem sa...

Det blev riktigt fint! Jag trodde att kudden var nyaste nytt, har sett något liknande i en inredningstidning :)
Ha en fin söndag!
kram Tini

Life´s Silverlining and I sa...

Jättefin kudde! Nyfiken på innehållet i den fina kassen! Kram Nilla

Sabina sa...

Snyggt med lite svarta detaljer! :) Gillar ditt fårskinn mycket, sådant skulle jag också gärna ha. Ibland behövs det inte mer än att man gräver i sitt förråd och tar fram saker man glömt bort att man har, så känns de som nya!
Önskar bara att jag skulle råka ha en fin TineK lampa i mitt förråd som jag glömt bort, men tyvärr... ;)

Kram Sabina

Hanna sa...

Ha en fin start på den nya veckan.
kram
Hanna

StrandviksVillan sa...

Så lyckat!!
Jag tycker visst att kudden passar med skinnet!
Här kommer också mer och mer svarta detaljer ;)