onsdag 23 juni 2010

Vårt "nya" skåp!


Såhär blev det nu, f.d bruna skåpet!
Skålen från Blossom får vara överst, men före jag hittar en fin
blomma att ha i den, så får de gamla flytkorkarna
tillfälligt vara här...


...alla saker söker ännu sin plats...

...slipade fram lite patina,lindrigt shabby...



...gamla strykjärn och böcker.Stämplen kommer
från min Faffas matbutik som fanns i Karleby i tiderna.
Ser ni den lilla gröna boken?
Den är från 1953 och handlar om HEMINREDNING
och HEMVÅRD! Min mamma hade det som ämne
när hon gick i skolan, och boken har tillhört henne!




...En del av Arabias servis som jag fått av min Fammo,
och några koppar från Ingefära-serien från Pentik.
Ljusen är handgjorda av min Faster...
Idag har vi haft knytkalas/picknick i goda vänners lag!
Vädret var helt perfekt för att sitta uppe på berget
och äta gott,mmm...
Nej, nu skall jag ta en bit av tacopajen som lämnade!
Ha det bra ikväll, snart e det midsommar!
Hepp!












Inga kommentarer: