söndag 5 september 2010

Höstogräs

Vilket härligt höstväder vi haft idag, gjorde en långpromenad
med pojkarna i skogen och bara njöööt!
Hittade söta blommor i höstens färger i ett dike, klart
att de fick komma hem till oss! Antagligen bara ogräs,
men vad gör det... ;)


Imorgon bär det av till Kokkola igen, mommi&moffa
har flyttat, och pojkarna skall få se deras nya hem första gången,
blir spännande att se vad de tycker!

...och så skall jag hämta en sak som jag länge
väntat på, men den visar jag en annan gång ;) !


Ha en bra ny vecka!




7 kommentarer:

Creative Momone sa...

Fint ogräs du hittat, passar bra till det rosa. Har ni inga älgflugor i era trakter? Här har de invaderat våra skogar nu så det blir att ta en paus med skogspromenader en tid, tråkigt, men jag vill inget av dem.
Ha en skön vecka, spännande att se vad du har för överraskning. ;)
Marianne

Ljusdesign sa...

Va fina bilder du har. Vänatr också på hösten, men den börja nog komma snart hit också. Väntar på att få tända ljus, kanske köpaer en lykta till hösten.
Den e no så fin den där syna du beställd, de står no rikti ditt namn på de :)
Ha en så trevli ledi måndag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

September har börjat bra, sol varenda dag. Det var fina blommor du hittade, det är alltid roligt och plocka med in. Önskar dig också en fin vecka.
Kramar
AnnaMaria

lyckobo sa...

Hej Marianne! Nej,har inte sett skymten av några älgflugor, bara några trötta myggor som inte ens orkade bita :D ! Hämtade min "sak" idag, är såå nöjd ;) !!! Må så bra!

Hej Ljusdesignern! Tack tack! Ledigdagen var riktigt trevlig, men dyr igen, as usual ;)
Hur går he i skolan? Hoppas du har det bra där långt borta *snyft*!

Hej AnnaMaria! Vädret har verkligen varit otroligt,bara att njuta så länge det går! Visst, fint med vilda blommor, men de verkar ju trivas bäst där i dikeskanten, håller inte så länge tyvärr :( Höstkramiz!

alegni sa...

det fanns inget bättre än att få åka till mommo och moffa i kokkola då man var liten!
tänk att ogräs kan vara så vackert :)

StrandviksVillan sa...

Åååh vilka tjusiga detaljer i ditt hem!!
Blev lite förälskad i den skrynkliga lila kudden, varifrån kommer den?? Vill haaa!!

Tack snälla för komplimangen, men neeejdå, jag är nog bara självlärd inom fotografering :)

Ha det fint! Härligt väder vi har idag igen så nu ska jag gå ut och njuta :)

lyckobo sa...

Hej Alegni,och välkommen hit! Oj då, vi tycks ha släkten åt samma håll, kul :) !
Min mommi och moffa bodde i Vasa medan de levde, så besöken blev lite mer sällan än pojkarnas till kokkola.
Visst, allting behöver inte vara dyrt och från blombutiken bara man har ögonen öppna vid dikeskanterna :D

Hej Strandviksvillan! TACK, så snällt :)
Kudden blev jag också förtjust i då jag bläddrade i ett nummer av Sköna Hem i somras!
Beställde två kuddar från Helena Skarps butik "Uthuset i stan"...
Ha det bra!