fredag 12 augusti 2011

Trevlig helg!

 Nu finns det inga nya bilder på lager, så dagens hälsning skickas iväg med några bilder från hallen, och bordet som jag målade i vintras.



 Här har det inte heller hänt mycket, bara saker som har bytt plats, en vit lampskärm istället för den lila som fick flytta in till sovrummet, och en lykta som får lysa opp våra allt mörkare kvällar...

Borde tydligen skaffa en till  lila  lampskärm, för usch vad det blev färglöst!




...och där bakom har vi pojkarnas sovrum, alltid städat, för där finns inga leksaker, bara kramdjuren som de sover med. Skönt att ha iallafall ett rum som hålls i ordning!!! Lekrummet, och ordningen där, är en helt annan historia! Kanske jag visar er verkligheten därifrån en vacker dag... :D



Idag var det en lite annorlunda dag, nämligen storebrors allra sista dag hos dagmamman! Han har alltid trivts så bra där, så visst var det lite vemodigt för oss alla när vi sade hej då....Nästa vecka börjar förskolan, och då får han träffa sina jämnåriga vänner som han har lekt med på våra mamma/barn-träffar under hela sin uppväxt :)   Oj, vad tiden går, jag har en  skolpojke !!!


              Ha det bra i helgen!  


3 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Jag gillar så jätte mycket månbord.. Alltid lika fina... Tycker att din spegel med silver är perfekt där.. Och min silver får nog vara en tid !
Ja de små blir stora !
Kraam
Sanne

Två systrar sa...

Hej svejs!! Tack för dina fina ord hos mig!Hoppas du kommer gilla serien :-) Ha det så gott....och du, tycker inte du behöver en lila lampskärm, så snyggt med vitt och lite grönt från blomman....kram

Livet på Vestergård sa...

Jag borde hitta/sy några kuddar i lila :)
Ja det är vemodigt att lämna något bekant och börja i nya sammanhang, men det är säkert spännande också för sonen att börja förskolan.
Kram Kicki