tisdag 20 september 2011

Wings

 Ni kommer kanske ihåg att jag vann en holktavla av Lina Gardelid i somras, och lämnade också samtidigt in en beställning på något annat som skulle ramas in....


Det blev tavlan Wings, av Lina Gardelid. Nu är den inramad, och hänger i vårt vardagsrum. Gillar de jordnära färgerna i brunt, beige, grått och vitt...



 Köpte tavlan förutom att den är fin, av en annan orsak också....




...till minnet av min änglavän, och som påminnelse om att livet kan vara bräckligt och skört....
Jag och bästisen på min och nyblivna makens bröllopsfest. Flera trodde att vi var systrar.... <3 <3 <3



Ta hand om dig och dina vänner!

9 kommentarer:

paulina sa...

Va fin den blev, bra att ha något som påminner om en viktig person i ens liv.
Ni liknar faktiskt varandra :)

Så Vitt Jag Vet sa...

Tavlan är så vacker.. Vilken vacker innebörd du tänkt ut.. Det är inte lätt... Detta påminner mej om min kära kusin som var lika gammal som jag...
Ja livet är inte alltid så enkelt..
Kraam
Sanne

Sanna-Riikka sa...

Ihana ihana taulu!!! Ja voi miten te molemmat olette kuvassa kauniita! Onneksi on kuvia, joista voi edes hitusen saada lohtua ja ainakin muistella kauniita menneitä päiviä. Minullakin on taulu joka muistuttaa eräästä ihmisestä joka oli minulle kauan kauan sitten se paras ystävä, nyt enkeli.

Halaus!!!

Livet på Vestergård sa...

Så vacker tavla, och den har verkligen ett speciellt värde för dig!
Kram Kicki

Unknown sa...

Hello, you've a beautiful blog. Many greetings, Katerina

StrandviksVillan sa...

Vilken vacker tavla och fint att den har en speciell betydelse för dig.
Man ska komma ihåg att uppskatta sina vänner så länge man har dom.

kram, Ann-Christine

Lyckoslanten sa...

Jag får rysningar när jag ser den vackra tavlan och bilden av er. Så fint! Det måste vara svårt att förlora sin bästa vän! ♥

Riitta Sinikka sa...

Voi,miten kaunista! Hyvää syksyä Sinulle!

Creative Momone sa...

Vilken fin tavla och symbol för din fina änglavän. Jag har en änglatavla som följt mig en tid, vi satte upp den i nya lägenheten, passade så fint. För ett par nätter sen vaknade vi av en otrolig duns med glasklirr...dit for änglatavlan i tusen bitar. :( Tror att den går att restaurera, nytt glas och hopfogning av ramlisterna så blir den som ny.
Hoppas du får en skön helg.
Kram Marianne